GK4 wedstrijd in Genk Afdrukken
Terug na een heel kort race weekend. Op het laatste moment waren de motor onderdelen in huis en vrijdag de Parilla X30 shifter motor in elkaar gezet. Bus in geladen en alles om tien uur in de avond klaar voor het weekend Genk. Helaas bij de eerste training op de zaterdag had de motor er al geen zin meer in, een klever aan het einde van het rechte stuk. Einde van het weekend, geen wedstrijd. Op weg naar de inschrijftafel om mijzelf af te melden kwam ik Bas tegen en kreeg van hem een heel mooi aanbod om met een VM motor te rijden. Meegelopen en kreeg een VM motor mee met uitlaat en carburateur, maar het was erg kort tijd om alles aan te passen voor de 2e training en hebben de TM er maar op gezet. De tweede training was nat en bij de GK4 moet worden gereden op Maxxis SLR regenbanden. Het rijden in de regen met de Maxxis regenbanden was helemaal niet leuk. Alle tegenslagen, het slechte weer, moe en andere omstandigheden toch besloten om naar huis te gaan en niet mee te gaan doen met de race op zondag. Jammer want Genk is een super mooie baan om een race te rijden. Bas in ieder geval heel erg bedankt voor je aanbod! De derde training was de baan bijna droog en was er gelukkig toch nog wat plezier op de zaterdag. Ongeveer 15 min lekker kunnen rijden met de TM. Een glimlach op het gezicht. De lucht werd zwart en het water kwam naar beneden samen met stukjes ijs. De dag was over en de laatste training over geslagen en de spullen in de bus gedaan en om vijf uur weer naar huis gegaan. De vraag is of er nog een vervolg komt op het GK4 race gebeuren. Het rijden met een KZ met startmotor, kabelboom, accu en dan nog bijkomend het zeer moeilijk kunnen verkrijgen van onderdelen en de onbetrouwbaarheid van de motor is niet echt iets waar ik op zit te wachten. Andere optie is een VM motor, daar moet ik nog over nadenken. Het zegelen van motoren is en blijft een groot probleem waar ik op tegen ben. Een klein zegel is het ook nog niet eens, het is gewoon een uithangbord op de motor zo groot en dat wordt aan de motor vastgemaakt met een kabel 4x zo dik als een remkabel. Niet echt iets waar ik op zit te wachten. Het zou goedkoper moeten zijn bij de GK4, maar als je verplicht bent regenbanden te kopen bij de GK4 en na een keer rijden en je bent de sticker verloren dan zijn ze al niet meer te gebruiken. De motoren moeten goedkoop zijn, maar het leukste en goedkoopste is en blijft toch echt een TM. We gaan er eerst nog even goed over nadenken.
 
Joomla SEO powered by JoomSEF