Home

Terug van vakantie, de shop is open. Bel even voor je komt.
Weborders zo snel mogelijk worden opgestuurd.

Laatste nieuws

Het laatste nieuws van het Joomla! Team



Terug van vakantie Afdrukken

Weer terug van vakantie. Nog even opstarten, maar dan wordt alles weer snel verstuurd.<br>

Langs komen in de shop is weer gewoon elke dag mogelijk, Bel voor de zekerheid altijd wel even.

Laatst aangepast op maandag 21 juli 2014 11:35
 
GK4 wedstrijd in Genk Afdrukken
Terug na een heel kort race weekend. Op het laatste moment waren de motor onderdelen in huis en vrijdag de Parilla X30 shifter motor in elkaar gezet. Bus in geladen en alles om tien uur in de avond klaar voor het weekend Genk. Helaas bij de eerste training op de zaterdag had de motor er al geen zin meer in, een klever aan het einde van het rechte stuk. Einde van het weekend, geen wedstrijd. Op weg naar de inschrijftafel om mijzelf af te melden kwam ik Bas tegen en kreeg van hem een heel mooi aanbod om met een VM motor te rijden. Meegelopen en kreeg een VM motor mee met uitlaat en carburateur, maar het was erg kort tijd om alles aan te passen voor de 2e training en hebben de TM er maar op gezet. De tweede training was nat en bij de GK4 moet worden gereden op Maxxis SLR regenbanden. Het rijden in de regen met de Maxxis regenbanden was helemaal niet leuk. Alle tegenslagen, het slechte weer, moe en andere omstandigheden toch besloten om naar huis te gaan en niet mee te gaan doen met de race op zondag. Jammer want Genk is een super mooie baan om een race te rijden. Bas in ieder geval heel erg bedankt voor je aanbod! De derde training was de baan bijna droog en was er gelukkig toch nog wat plezier op de zaterdag. Ongeveer 15 min lekker kunnen rijden met de TM. Een glimlach op het gezicht. De lucht werd zwart en het water kwam naar beneden samen met stukjes ijs. De dag was over en de laatste training over geslagen en de spullen in de bus gedaan en om vijf uur weer naar huis gegaan. De vraag is of er nog een vervolg komt op het GK4 race gebeuren. Het rijden met een KZ met startmotor, kabelboom, accu en dan nog bijkomend het zeer moeilijk kunnen verkrijgen van onderdelen en de onbetrouwbaarheid van de motor is niet echt iets waar ik op zit te wachten. Andere optie is een VM motor, daar moet ik nog over nadenken. Het zegelen van motoren is en blijft een groot probleem waar ik op tegen ben. Een klein zegel is het ook nog niet eens, het is gewoon een uithangbord op de motor zo groot en dat wordt aan de motor vastgemaakt met een kabel 4x zo dik als een remkabel. Niet echt iets waar ik op zit te wachten. Het zou goedkoper moeten zijn bij de GK4, maar als je verplicht bent regenbanden te kopen bij de GK4 en na een keer rijden en je bent de sticker verloren dan zijn ze al niet meer te gebruiken. De motoren moeten goedkoop zijn, maar het leukste en goedkoopste is en blijft toch echt een TM. We gaan er eerst nog even goed over nadenken.
 
Kartbaan Lelystad Afdrukken
Laatste jaren horen we alleen maar slecht nieuws over de kartbanen in Nederland. Amsterdam en Uitgeest weg en Berghem die het net als Strijen moeilijk wordt gemaakt door gemeente en provincie.
Niet te vergeten alle milieu activisten die strijden tegen alles wat leuk is in Nederland en het karten proberen onmogelijk te maken.

Gelukkig zijn er ook mensen die geloven in de kartsport en hun nek uitsteken om er iets moois van te maken.
Kartbaan Lelystad was een heel klein baantje waar je met een echte kart niet echt goed uit de voeten kon, maar nu is die weggehaald en er komt een hele mooie nieuwe voor in de plaats. We kunnen niks anders zeggen dan; FEEST in de KARTSPORT!
Het goede nieuws is dat het niet alleen voor 4 takt karts is, maar ook voor 2 takt karts.
Kijk op de site van de kartbaan en volg alle gebeurtenissen op Facebook.

 


druk hier om de website van kartbaan Leystad te zien 

Laatst aangepast op zondag 16 februari 2014 11:22
 
IAME internationale Finale X30 Afdrukken
Vorige week was een hele drukke week want woensdag vroeg in de morgen ben ik (Dennis) samen met Simon van der Rol met de TGV trein naar Lyon Frankrijk gegaan om daar Peter de Bruijn te helpen in het raceteam voor een hele grote race, de 2012 IAME internationale Finale X30. Woensdag was het vertrek vanaf het centraal station in Amsterdam en om 4 uur waren we in Lyon waar we meteen aan de slag konden om een groep van 11 Peruaanse rijders te helpen hun kart op te bouwen. Donderdag was de eerste dag dat er kon worden gereden op de kartbaan vlak bij het vliegveld, een hele mooie kartbaan met snelle bochten en lange rechte stukken. Totaal waren er 5 trainingen op de donderdag waarbij de baan kon worden verkent en de motoren konden worden ingereden. Ook de vrijdag was goed voor het trainen en het laten keuren van al het materiaal. De zaterdag was de dag van het tijdrijden en de series. Er was wel wat dreiging voor regen, maar die bleef de hele week weg en dat maakte het een super mooi weekend met hele mooie races. Er waren 4 klassen waarin gereden werd, de X30 junior, senior, Masters en de X30 shifters. In de juniors deden 29 rijders mee, in de seniors 88, de masters 32 en de shifters 13. Bij de Masters deed Wilco Schaaphok mee en die reed behoorlijk goed. Gelukkig stond hij direct achter de grote tent van Pdb en daardoor kon ik Wilco regelmatig bijstaan met technisch advies. Wilco deed het heel erg goed en kon de Finale meedoen waarbij hij in de prefinale 22e werd en de finale 25e. Wilco was iets te voorzichtig met inhalen en remmen want anders zat er zeker een top 10 plek in. De rijder uit Peru die ik aan het helpen was kwam uit de junioren en moest nog veel leren en had de op een na laatste tijd. Ook in de race ging het niet zo goed. Het belangrijkste is dat alle rijders uit Peru een top weekend hebben gehad ongeacht het resultaat. Na de race waren de rijders snel vertrokken en kon het opruimen beginnen. Het was erg veel werk en we waren pas om half negen in de avond klaar. Een voordeel was er wel en dat is dat het lekker rustig op de weg was en we waren dan ook om kwart over 3 in de nacht in Badhoevedorp om Simon thuis af te zetten. Met een gemiddelde snelheid van 150 km/h geen slechte reis. Mailtje van Wilco: “We zijn maandag om 10.30 uit Lyon weg gereden en waren om 22.00 thuis. Lekker rustig aan gereden en weinig verkeer onderweg gehad. Marina had nog wat foto´s van je gemaakt die ik heb bijgevoegd. Nog reuze bedankt voor je hulp en adviezen. Uiteindelijk in de finale met je technische tips toch nog een 51.40 gereden, 15de tijd en met een goed gevoel alles op een 25ste plek afgesloten. Ben erg blij dit mee gemaakt te hebben en ben nu erg aan het dubben om dit volgend jaar (als het binnen een redelijke afstand is) weer te doen of weer een 3 tal NK´s van de NAB te gaan rijden. Ondanks dat ik hier verder achterin zit is zo´n groot startveld wel erg veel leuker.”


druk hier om alle uitslagen te bekijken 

Laatst aangepast op donderdag 11 april 2013 09:24
 
Elto demper verplicht voor KZ Afdrukken

Het CIK-FIA heeft nieuwe regels opgesteld met betrekking tot de geluidsproductie in de klassen KZ1 en KZ2, waar met 125cc schakelkarts wordt gereden. De kartcircuits kunnen zich vinden in dit besluit. Hier het statement dat de gezamelijke kartbanen in Nederland, België en Duitsland naar buiten brachten: "Als circuits juichen wij deze ontwikkeling in geluidsvermindering toe, omdat dit in ons en jullie belang is, zodat de circuits open kunnen blijven in de toekomst. Wij willen het CIK FIA dan ook bedanken hiervoor. De geluidsreducering heeft een positief effect op de onderhandelingen met de diverse gemeentes en provincies."
"Wij vragen dan ook aan rijders en teams, om samen met ons, de toekomst van karting in Nederland, België en Duitsland veilig te stellen. Vanaf heden zullen wij strikt toezien op het geluid wat geproduceerd wordt door de diverse karts. De TAG‐klasses hebben al een flinke stap gemaakt met de vermindering van het geluid, de klasse KZ moeten echter nog een flinke stap maken."
"Omdat de geluidsproblemen zich niet alleen in Nederland afspelen, hebben wij in overleg met andere circuits besloten dat wij deze regel vanaf heden gaan toepassen. Dit betekent dat niet alleen tijdens wedstrijden dit van toepassing zal zijn, maar ook tijdens trainingen en daarom zullen er nog maar 2 dempers met merkteken worden toegelaten op de circuits:

• Type 1 : ELTO 118 aluminium – curved end
• Type : Elto 108 carbon – curved end

De circuits waar dit van toepassing zal zijn, zijn onder andere Circuit Park Berghem, Kombikart Circuit De Landsard, Kartbaan Strijen, Karting Genk, Karting Ostricourt, Karting Francorchamps, Kartbaan Kerpen.
Op deze manier zal het voor de rijders duidelijk zijn dat deze regels gelden op bovenstaande circuits en zal hierdoor ook geen verwarring meer kunnen ontstaan. Wij danken jullie voor de medewerking en hopen jullie snel weer te zien op onze circuits.
Karting Genk
Karting Ostricourt
Erftlandring Kerpen
Karting Francorchamps
Circuit Park Berghem
Kombikart Circuit De Landsard
 

Laatst aangepast op maandag 07 oktober 2013 17:24
 
<< Start < Vorige 1 2 Volgende > Einde >>

Pagina 1 van 2